Mesafeli Satış Sözleşmesi
MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1 - TARAFLAR
SATICI
·
Satıcı İsim/Unvanı:
·
Satıcı’nın Açık Adresi:
·
Satıcı’nın Telefonu:
·
Satıcı Mersis No:
·
Satıcı E-Posta Adresi :
·
Alıcı’nın İade Halinde Malı Satıcı’ya Göndereceği Kargo Şirketi:
ALICI
·
Adı – Soyadı :
·
Adresi :
·
Telefon :
·
E-Posta :
SÖZLEŞME’NİN KONUSU VE KAPSAMI
İşbu
Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun (“Kanun”) ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’ne uygun olarak
düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları işbu Sözleşme tahtında Kanun’dan ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nden kaynaklanan yükümlülük ve
sorumluluklarını bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler.
İşbu
Sözleşme’nin konusunu; Alıcı’nın, digipod ait (“Websitesi”), Satıcı’ya ait mal veya
hizmetin satın alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği,
Sözleşme’de belirtilen niteliklere sahip mal veya hizmetin satışı ve teslimi
ile ilgili olarak Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince
tarafların hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesi oluşturur.
İşbu
Sözleşme’nin akdedilmesi tarafların ayrı ayrı digipod ile akdetmiş oldukları
Websitesi Üyelik Sözleşmeleri’nin hükümlerinin ifasını engellemeyecek olup
taraflar işbu Sözleşme konusu mal veya hizmetin satışında digipod herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve
Sözleşme kapsamında tarafların yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili
herhangi bir sorumluluğu ve taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV
DAHİL)
Ürün Kodu Ve Adı | Adet | Satici Unvani | Birim Fiyatı | Birim İndirimi | Kupon | Puan | Toplam Satış Tutarı | Vade Farkı | KDV Dahil Toplam Tutar |
İlan
edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar
geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar
geçerlidir.
·
Kargo hariç toplam ürün bedeli:
·
Kargo Ücreti:
·
Kargo Dahil Toplam Bedeli:
·
Ödeme Şekli ve Planı:
·
Alınan Vade Farkı:
·
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı:
SÖZ
KONUSU ÜRÜN BEDELİ, ÖDEME KORUMA SİSTEMİ KAPSAMINDA SATICI ADINA, DİGİPOD
ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ SATICI’YA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme
Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup,
Alıcı’nın Satıcı’dan satın almış olduğu mal veya hizmetin Alıcı’ya teslim
edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal, Alıcı’nın sipariş formunda ve işbu
Sözleşme’de belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim
edilecektir.
TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın
teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa Alıcı’ya aittir. Satıcı,
Websitesi’nde teslimat ücretinin kendisince karşılanacağını beyan etmişse
teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır.
Malın
teslimatı; ödemenin gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır.
Satıcı, sipariş konusu mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin
imkansızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı
tarafından mal veya hizmetin sipariş edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde
teslim eder.
Herhangi
bir nedenle Alıcı tarafından mal veya hizmetin bedeli ödenmez veya yapılan
ödeme banka kayıtlarında iptal edilir ise, Satıcı mal veya hizmetin teslimi
yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
Malın
Satıcı tarafından kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı tarafından teslim
alınmasından önce Alıcı tarafından yapılan sipariş iptallerinde kargo
bedelinden Alıcı sorumludur.
Sipariş
konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde
Satıcı bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’yı
bilgilendirecek ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen
tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade
edecektir.
ALICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı,
Websitesi’nde yer alan Sözleşme konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri,
satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak
Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve
elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
Alıcılar,
tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim
bilgilerini kullanarak ve/veya Websitesi’nde yer alan Hesabım>Ürün Sorularım
üzerinden ulaştırabilirler.
Alıcı,
işbu Sözleşme’yi ve Ön Bilgilendirme Formu’nu elektronik ortamda teyit etmekle,
mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı’ya verilmesi
gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel özellikler, mal veya
hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile teslimat fiyatı bilgilerini
de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş olur. Alıcı’nın, teslim
edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
olduğu açıkça belli olan Sözleşme konusu mal veya hizmeti kargo şirketinden
teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir.
Mal veya
hizmetin tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal veya hizmetin
bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür.
Bu halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.
SATICI’NIN BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı,
Sözleşme konusu mal veya hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam,
eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve
kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı,
mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni ile
sözleşme konusu mal veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme
konusu mal veya hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim edilecek ise, teslim
edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu tutulamaz.
CAYMA HAKKI
Alıcı,
hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin, mal satışına ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren,
hizmet satışına ilişkin işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört)
gün içerisinde cayma hakkını kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan
süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
Alıcı,
cayma hakkını n11.com’a giriş yaparak n11.com’da yer alan Hesabım>Mevcut
Sipariş>Siparişlerim üzerinden "İade Et" bağlantısına tıklayarak
kullanabilir. Alıcı’nın ilgili sayfada yer alan iade talep formunu doldurup
satıcının iade adres bilgilerini alarak, cayma hakkını kullandığı tarihten
itibaren 10 (on) gün içinde malı geri göndermesi gerekmektedir. Mal ile beraber
faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, mal ile
birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade
edilmesi gerekmektedir. Alıcı, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik
özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde
meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir. Alıcı iade edeceği
malı Satıcı’ya Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi ile gönderdiği sürece, iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın
iade edeceği malı Ön Bilgilendirme Formu’nda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı
kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde, iade kargo
bedeli ve malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı’nın
cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde (malın
Satıcı’nın iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi
kaydıyla), Alıcı’nın ilgili mal veya hizmete ilişkin Satıcı veya Aracı Hizmet
Sağlayıcı’ya yaptığı tüm ödemeler Alıcı’ya satın alırken kullandığı ödeme
aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük
getirmeden ve tek seferde iade edilecektir. Kredi kullanılarak yapılan
alışverişlerde, cayma hakkının usulüne uygun kullanıldığı durumlarda ürün
bedeli kredi ile ilişkili hesaba iade edilecektir.
DİGİPOD,
İŞBU MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ’NİN TARAFI OLMADIĞINDAN ALICI’NIN, DİGİPOD’A
KARŞI CAYMA HAKKI YOKTUR VE DİGİPOD’TAN BEDEL İADESİ VEYA ÜRÜN DEĞİŞİMİ TALEP
EDEMEZ.
CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Mevzuat
uyarınca Alıcı aşağıdaki hallerde cayma hakkını kullanamaz:
Fiyatı
finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve Satıcı’nın
kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (örn. ziynet,
altın ve gümüş kategorisindeki ürünler); Alıcı’nın istekleri veya açıkça onun
kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri
gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde;
Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış
olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine
ilişkin sözleşmelerde; Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği
ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmelerde; Alıcı tarafından
ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla
maddi ortamda sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım
programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde; Abonelik
sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların
teslimine ilişkin sözleşmelerde; Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması
gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve
eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin
sözleşmelerde; Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin
sözleşmelerde; Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına
başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde; ve Elektronik ortamda anında ifa
edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmelerde (hediye kartı, hediye çeki, para yerine geçen kupon ve
benzeri).
Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği’nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal veya hizmetler
(Satıcı’nın düzenli teslimatları ile Alıcı’nın meskenine teslim edilen gıda
maddelerinin, içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat,
konaklama, lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) bakımından
cayma hakkı kullanılamayacaktır.
Tatil
kategorisinde satışa sunulan bu tür mal ve hizmetlerin iptal ve iade şartları
her Satıcı’nın uygulama ve kurallarına tabidir.
UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Kanun ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği kapsamında satılan mal veya hizmete ilişkin
sorumluluk bizzat Satıcı’ya aittir. Bununla birlikte Alıcılar, satın aldıkları
mal ve hizmetlerle ilgili şikâyetlerini Satıcılar’a doğrudan veya Digipod üzerinden
iletecektir. Şikayetin Digipod iletilmesi halinde Digipod sorunun çözülmesi
için mümkün olan tüm desteği sağlayacaktır.
İş bu
Mesafeli Satış Sözleşme ile ilgili çıkacak ihtilaflarda; her yıl Gümrük ve
Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değere kadar Alıcı’nın yerleşim
yerindeki ürünü satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe
Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri, söz konusu değerin üzerindeki ihtilaflarda
ise Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
MAL/HİZMETİN FİYATI
Malın
peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş
sonu gönderilen bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte müşteriye
gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı veya Digipod
tarafından yapılan indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair uygulamalar satış
fiyatına yansıtılır.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı’nın,
kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi
bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz
ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki
yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini Alıcı’dan talep
edebilir ve her koşulda Alıcı’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde,
Alıcı’nın borcu gecikmeli ifasından dolayı Satıcı’nın uğradığı zarar ve
ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme
tahtında taraflar arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan
zorunlu haller dışında, Websitesi’nde yer alan Hesabım>Ürün Sorularım veya
elektronik posta aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme’den
doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ve Doğuş Planet’in resmi defter ve ticari
kayıtlarıyla, kendi veritabanında, sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin
ve bilgisayar kayıtlarının, bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil
edeceğini, bu maddenin Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında
delil sözleşmesi niteliğinde olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
YÜRÜRLÜK
14 (on
dört) maddeden ibaret bu Sözleşme, taraflarca okunarak, 11/09/2019 tarihinde,
Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve
yürürlüğe girmiştir.